tisdag 7 maj 2013

Baha!

Nu vet jag!
Nu vet jag hur jag vill ha det!
Nu gäller det att fånga tanken, ba ba ba ba...
 
Här ut med hela väggen vill jag ha en arbetsbänk!
 
 
 
Det kan inte och får inte se ut så här längre.
Bort med allt mög in med min tänkta, praktiska, snygga arbetsbänk.
Metallstativ och gråbetsade plankor ovanpå.
 
Idén slog mig som en tegelsten i huvudet när jag sett bilden Annette la upp på Vresrosornas blogg
(ska fråga om hon kan lägga den på sin egen också så att ni kan se vad som födde min briljanta idé).
 
Jösses!
Skulle behöva en kamera som kan plåta min tanke.
Ska mäta, göra ritning, prata med pappa, trixa-fixa och ja just det
prata med maken kan ju vara bra. Jag menar han bor ju här också så lite tycka ska han få göra.
 
Så här är det med mig.
När mina projekt blir bilder i hjärnan då ska själva förverkligandet helst ske nu!
Annars avtar energin för mycket liksom.
 

1 kommentar:

Mina Gröna Tankar sa...

Härligt att tanke föder tanke! Om du ber riktigt snällt kommer jag kanske att lägga upp bilden även på min blogg. Det sägs ju bli regn i morgon på min lediga dag så.....